maanantai 21. tammikuuta 2013

Heidi, minä ja mummu.....

Tämä kirja on mulle yksi rakkaimmista. Ei välttämättä sadun takia. Vaikka se onkin yksi ihannimmista, vaan ne muistot mitkä tähän kirjaan sisältyy ja varsinkin se keltä sen olen saanut....

Muistan hyvin tuon kesän...

Olin kuuden vanha....

Mummu luki tätä minulle..

Mummu pisti aina papankin nimen alle. :)

Ihan kokonaan ei keretty kirjaa lukemaan mutta melkein. Äiti sitten jatko siitä mihin mummun kanssa jäätiin.

Tätä luettiin niin ulkona auringon paisteessa kuin myös sisällä...

Kirjassa on myös aivan ihana kuvitus..

Ikävä sitä tunnetta kun saavuttiin mummulaan ja mummun lämpöiseen syliin...

Keskustelin mummun kanssa paljon kaikesta. Muistan kuinka mummun kertoi lapsuudestaan ja siitä kuinka hän tapasi papan. Mummu myös opetti erinlaisista kukkasista ja kuinka perunoita istutetaan, leipomisesta, kutomisesta... ym.. Olen säästänyt kaikki kirjeet mitä olen mummulta saanut ja sydämessäni kaikki ne lukemattomat neuvot ja opetukset mitä hän minulle opetti. Joskus huomaan kävellessäni kesäisellä niityllä huomaan kuulevani mummuni äänen ja palaan aina hetkeksi niihin ihaniin hetkiin mitkä vietin mummun kanssa. Poimiessamme kukkasia......

5 kommenttia:

  1. Niisk.. Ihana postaus.

    Tuli mieleen Pupu Tupuna -kirjat, Melukylän lapset, Peppi -kirjat ja kaikki muut joita mummi luki niin kauan, kun vaan jaksoin kuunnella (olla hereillä :)).

    Ei olisi silloin arvannut, että ne tulevat olemaan yksi tärkeimmistä muistoista mummeista..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Ihan harmittaa kun olisi voinut viettää vieläkin enenmmän aikaa mummun kanssa. Myös suree kaikkia niitä tarinoita mitä jäi vielä kuulematta.. Mummut on niin ihania ja rakkaita. <3

      Poista
  2. Äidin ikävä iski...

    VastaaPoista