sunnuntai 25. marraskuuta 2012

Lasipallokuusi ja ihanat tontut...

Viikko sitten oli tampereella jälleen ihanat käsityömessut. Yksi vuoden kohokohdista. Ainakin mulle. Harmi etten saanut otettua sieltä kuvia kun pari ja nekin suomen suurimmasta lasipallokuusesta. Ensinnäkin siellä ei saanut kuvata ellei käsityöläinen antanut siihen lupaa, ja toiseksi sielä oli niin paljon ihmisiä jotka tykkäsi töniä ties mistäkin suunnasta. Uskon että olisin saanut kuvatta siellä monien ihania töitä, mutta päätin sittenkin vain keskittyä kaikkien ihanien esineiden ihasteluun. Äitini jonka kanssa siellä olin, osti erinlaisia piparkakkumuotteja. Niinkun aikasemmin jo kerroinkin äitini leipoo joulun alla kymmeniä piparkakkutaloja ja oli innoissaan kun löysi itselleen uusia muotteja käytettäväkseen. Yllätin itseni, etten ostanut kun kaksi esinettä messuilta ja nekin ovat samanlaiset tontut. Päätin jo mennessä etten voi tuhlata kauheasti vähiä rahojani mihinkään mitä en todellakaan tällä hetkellä tarvitse. Enhän minä noita tonttujakaan tarvitse, mutta tiedättekö sen tunteen kun löydätte jotain ja jokin siinä viehättää niin paljon että sun on ihan pakko se ostaa. Nämä olivat juuri semmoiset ostokset. Voisi vaikka sanoa että yksin kertasesti vain rakastuin näihin. Ne on tehnyt Anne Hirvikorpi huittisten keramiikasta ja ehkä jotkut ymmärtävät miksi minä niin ihastuin näihin pieniin tonttuihin..


Tämä kuusi oli tehty täysin lasipalloista.

Aikas kivan näköisiä palloja.

Siinä ne sitten ovat, minun ihanat pienet tontut.

Joka kerran kun katselen niitä ihastun niihin joka kerta enemmän ja enemmän.

Niin söpö!!

Ihanat hatut.

Aina kun löydän jotakin ihanaa innostun kuvaamaan niitä ehkä liikaakin. :)

Mut nämä on vaan niin ihanat. Näitä tonttuja oli eri kokoisia. Nämä olivat ne pienimmät. Myynnissä oli myös isompikin tonttu. Josko vaikka saisin ostettua sen ensi vuonna itselleni..

Mitäs mieltä te olette? 

2 kommenttia:

  1. Tosi viehättävät noi tontut :) sellaset uniikit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on. Olen edelleenkin ihan niiden lumoissa. En tiedä miksi olen niihin niin tykästynyt. Totta jokainen oli erinlainen vaikka olikin samanlainen. :)

      Poista