perjantai 7. joulukuuta 2012

Joulukuusi ja rakas vanha tonttuni...

Toissapäivänä kävin kaivamassa joulukuuseni ulkovarastosta. Lapsuudessa joulukuusi tuotiin sisälle ja koristeltiin aattoa edeltävänä iltana. Itse taas olen omassa kodissani ottanut perinteeksi että kuusi on pystyssä viimeistään itsenäisyyspäivänä. Eilen sitten sain kuusen pystyyn ja koristellessani tuli välillä katsottua linnanjuhlia. Kuusen olen aina koristellut hopeisilla ja valkoisilla koristeilla. On mulla muutama punainen ja sininenkin koriste ja nekin kyllä löytyy kuusesta. Tänä vuonna taisin ensimmäistä kertaa mietiskellä että olisi kiva koristella kuusi kokonaan punaisilla koristeilla. Harmi kun niitä ei ole kun pari, mutta onhan se kaunis myös hopeisilla koristeilla. On ihanan tunnelmallista istua pimeesää ja katsella kuusta ja sen kynttilöistä lähtevää kaunista valoa. Nyt tuntuu jo että joulu on todellakin pian täälä.

Oli pakko pistää tämäkin kuva tänne, näytti niin kivalta pelkät joulukuusen valot.

Siinä se on minun joulukuuseni.



Yksi lempi koristeistani.

Kuin myös.



Näitä mulla on kaksi. Ostin ne viimevuonna pajutilalta.

Tämäkin on yksi lemppareista.

Hiutale.

Tämän lasikoristeen olen saanut siskoltani. 

Tämäkin on siskoltani saatu lahjaksi monen monta vuotta sitten. On kanssa lasia.



Harmi kun kuva on pikkuisen heilahtanut. Tämä on ehdottomasti minulle se rakkain tonttu. Olen saanut tämän pikkutyttönä ja se on jo monena jouluna tuonut joulun mun elämääni. 

<3

Onko teillä ylitse muiden joulukoristeita jotka tuovat sen joulun kotiinne?



2 kommenttia:

  1. Aivan ihania koristeita :)

    Tuo tonttu on hyvin samanlainen kuin meidän yksi tonttu, joka on muistaakseni jo äidin lapsuusajoilta. Täytyykin kuvata sitä jouluna. Se on niin hellyttävä ja nostalginen..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vanhoissa koristeissa on sitä jotakin... Laita ihmeessä kuva tontusta. :)

      Poista